Tidigare

Ledarskap & kommunikation för UX:are

Datum: 17 oktober, 2018
Plats: Inuse, Rosenlundsgatan 40

Zayera Khan jobbar med User Experience, Customer experience, Service designer och är en Innovatör. She has 20 years of experience in the field of user experience, interaction design and customer experience.

Under hösten går jag en kurs i Ledarskap och kommunikation, där jag har lärt, fördjupat mig i Susan Wheelans teori ”Den integrerade modellen för grupputveckling” samt även Utvecklande ledarskap enligt Försvarshögskolans modell.

Etiketter:

Läs mer


Årsmöte + Känslobaserad design

Datum: 19 juni, 2018
Plats: Claremont, Birger Jarlsgatan 7

Årsmöte och Känslobaserad design
Dagens användare av digitala tjänster och produkter har högre krav och förväntningar än någonsin. Det handlar inte längre bara om funktionalitet och användarvänlighet. För att nå upp till de höga förväntningarna måste man även se till att designa de känslor som en tjänst ska förmedla.

Etiketter:

Läs mer


Extra årsmöte och hur SEB jobbar med UX

Datum: 07 december, 2017
Plats: SEB, Stjärntorget 4

Kom och lyssna på tre föreläsningar av SEB och delta i det extrainsatta årsmötet. Välkommen!

Teman:
Hur jobbar SEB med Service Design
Behovsdriven utveckling och innovation
Unexpected Effects

Etiketter:

Läs mer


Tillgänglighet

Datum: 29 november, 2017
Plats: inUse Rosenlundsgatan 40

Tillgänglighet gör livet enklare för alla människor oavsett om man har funktionsnedsättningar eller inte. Detta gäller framför allt på Internet där vi dagligen söker efter information, bokar, beställer, köper och kommunicerar.

Etiketter:

Läs mer