← Tillbaka till tidigare aktiviteter

13/1 User research-metodik med barn

Datum: 13 januari, 2014
Plats: Agero, Östra Järnvägsgatan 27, Stockholm

Tid: 17.30 – 19.30, insläpp 17.30-17.45

Vi har alla varit involverade i produktutveckling med målgruppen placerad någonstans i intervallet 18 till 65 år. Men hur gör man när produkten/tjänsten riktar sig till barn eller gamla? Den här kvällen ger Martin Christensen dig lite teori och praktik i hur man lägger upp användningstest med barn i olika åldrar. Exemplen är hämtade från ett flertal projekt riktade mot lägre skolåldern.

 

Vi börjar alltså det nya STIMDI-året med en presentation av Martin Christensen som till vardags arbetar som konsult och utbildare på Crisp, samt är skapare av knytkonferensen UX open.

 

Eventet är ett samarbete mellan STIMDI och Dataföreningen och endast öppet för medlemmar i dessa organisationer. Dataföreningens medlemmar anmäler sig via sin organisation.

Information för STIMDIs medlemmar: Den här gången behöver du inte anmäla dig i förväg, det är först till kvarn som gäller! det finns cirka 20 platser för STIMDIs medlemmar, medlemskap kontrolleras vid dörren.

 

Varmt välkomna!

Etiketter: