← Tillbaka till tidigare aktiviteter

Det är när man samlar in både kvantitativa och kvalitativa data som konverteringsoptimeringen kan bli riktigt effektiv!

Datum: 18 april, 2016
Plats: Claremont, Birger Jarlsgatan 7

Usabilla-Icon

17.30 Lättare förtäring
18.00 Seminariet sätter igång

Beskrivning

Analysera data är en nyckelkomponent för en framgångsrik digital strategi. Men är det tillräckligt?

Med webbanalys kan du identifiera flaskhalsar och hitta förbättringsområden. Du kan identifiera ”vad” … men inte ”varför”. För att förbättra din webbplats, produkt eller tjänsteutbud behövs även ett kvalitativt tillvägagångssätt.

Maria kommer att visa hur man kombinerar kvantitativ och kvalitativ datainsamling. Hon kommer att tala om varför användarfeedback är viktigt och ge exempel på intressanta erfarenheter.

Talare

Maria Hiort arbetar som Voice of Customer-expert för Usabilla.

Företag som Nike, Booking.com, Tele2, Ving, SJ, Nordnet och Konsumentverket använder idag Usabillas lösningar för att samla in visuell feedback i realtid. Det gör att de kan nå en behovsstyrd och kundnära utveckling av deras webb och digitala tjänster. 

Eventet är riktat till STIMDI medlemmar. Bli medlem (kostar 200 kronor för ett år). Eventet är gratis för medlemmar men vi tar en administrativ avgift på 100 kronor om man inte dyker upp (avanmälan är självklart okej).

Powered by Eventbrite

Etiketter: